Sesamkakor

Tänkte att jag skulle äta lite mer nyttiga saker, men man blir ju så himla sötsugen sådär på eftermiddagen. Puh! Vad jag gjorde var att jag mixade sesamfrön, solrosfrön, russin, honung, lite socker, lite sirap och kanel (ok, inte så supernyttigt, men ändå). Mått tog jag inte, utan litade på min kvinnliga intuiton helt enkelt. La ut smeten på ena sidan av ett smörpapper, vek över andra sidan, tryckte ut lite och kavlade sedan ut smeten. Tog bort det översta lagret smörpapper och gräddade i ugnen i ca 12-14 min på 175 grader. Låt dem svalna lite och skär sedan ut rutor.
PS, om ni undrar varför jag använder så mycket sesamfrön och solrosfrös så är det helt enkelt den enkla anledningen att jag nyss köpte ett stort paket av vardera frö som måste användas upp! ALDRIG SLÄNGA MAT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0